Amiens Katedrali

Mustafa Bilgili
1 min readMar 23, 2017

--

Amiens’de hostelde, elimde iki yumurta, mutfak ocaklarından birinin başındayım. Yumurta pişireceğim. Yandaki ocağa bir kız yanaştı, onun da elinde iki yumurta var.
Nerelisin dedi.
Türk dedim.
Türkiye’de kadınlar hep peçeli mi dedi.
Sana ne dedim.
Neden öyle sinirlendin ki,
sen de bana Kanada’da hep Eskimolar mı yaşıyor diyebilirsin dedi.
Yumurtamı başka masada yedim.
Hadi gidelim dedi.
- Nereye
- Katedrali görmeye.
İlgilenmiyorum dedim.
Ama Amiens Katedralinde gün batımı çok güzelmiş dedi.
Ça ne m’intéresse pas dedim tekrar.
Katedrali görmeye gelmediysen Amiens’e neden geldin dedi.
Kapıyı açık bıraktı, gitti.

Katedrali görmediğime hiç hayıflanmadım. Ama, nerelisin derken hemen elime koluma dokunacakmış gibi duran güleç yüzlü o kız, bozuk plağın aynı yeri tekrar edip durması gibi, zaman zaman hep gözümün önüne gelir.

--

--

Mustafa Bilgili

Ararat’ın İtibarı kitabının yazarı. Writer of the book Dignity of Ararat